Thursday 22 December 2011

SOCOM 4


 

SOCOM 4, dalam tempoh 2-3 hari nih, aku dok try main game SOCOM 4  nih. Boleh tahan gak la gameplay dia, grafik cantik, detail gak texture dia, tapi kalo dibandingkan macam di console PS2 dulu, gameplay nya lebih menarik. Bagi Socom 4 di PS3 kali nih, macam agak terlalu ikut style FPS (First Person Shooter), rasa seperti seolah-olah developer nak tiru game2 seperti Call of Duty, Battlefield & yang seangkatannya. 

Expectation aku masa memula try game SOCOM 4 nih adalah untuk dapat feel macam main game Operation Flashpoint: Red River, yang mana ia lebih utamakan strategi berkumpulan. Walaupun SOCOM 4 nih ada elemen-elemen tu, tapi tak berapa nak "berkenan" kat hati@selera aku. Maksudnya seperti set-set arahan @ command yang boleh diguna pakai oleh team leader tuk arahkan team, agak sedikit @ limited. Tapi aku suka AI game SOCOM 4 nih sebab tahap "bijak" deorang (AI) nih lebih bagus dari Operation Flashpoint: Red River.

Aku lom habiskan lagi game nih, biasalah, bz ngan keja dan hal-hal lain, kekadang 1 game yang pendek leh amik masa 1 minggu nak khatamkan... :D

P/S: Gambar-gambar kat atas tu aku amik dari Gamespot hanya sebagai tujuan rujukan. Tq...



1 comment:

  1. bro kebanyakan game ko khatamkan 100% ke atau setakat dah habis-habis,tp completekan trophy sekali tak?

    ReplyDelete